Julen på järnvägsgatan 8B.


Redan i augusti sa jag till Pelle;
-I år ska jag satsa på julen! 

Tidigare har jag på sin höjd haft en adventsstjärna i fönstret, inget mer. Men nu känner jag att jag måste tänka om och det hela grundar sig på att jag, om jag ska vara ärlig, tycker det är skit att Ture är ett decemberbarn. Ture var planerad, okey då kanske inte planerad, till den 20 januari vilket jag tycker är ett suveränt datum. Men nu blev det ju inte så, utan han är född 7 dagar innan julafton.

Hur som helst vill jag i alla fall att han ska känna att det är fint när han firar sin födelsedag den 17 "eländiga" december!
Funderade länge på om jag skulle köra en vit jul, silvrig jul, kitchig jul, eller en tradionell röd jul. Vet inte riktigt vad det blev, men så här blev det......


Köket med julduk från Ullared.


Gamla linnehanddukar från mormor Elna Nordström


Riktigt mysigt blev det med ljusslinga mellan fönstrena.


Säger som Lindas man Markus; - Jag älskar amaryllis ;-)!


På våra dörrar hänger dessa plåthjärtan.


Aventsljusstake, present från en fd arbetsgivare.


Mysigt med adventsstjärna i sovrummet.


Med några band blev även dessa plättar i luften lite juliga.




Kommentarer
Postat av: Linda

Så det blev rött och vitt till slut. Vad fint! Nu har min man Markus äntligen också en egen amaryllis. Den växer som tusan och han är SÅÅÅÅ lycklig.

2009-12-03 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0