En till sak på listan.

För ganska exakt (lustigt uttryck) ett år sedan var jag på kurs på garnverket och stickade en glöggmössa.
Kan inte säga att jag valde just glöggmössan för att jag så gärna ville ha en glöggmössa utan min tanke var att sticka glöggmössan så jag skulle lära mig att lägga upp maskor, göra ökningar respektive intag, och maska av. Som ni säkert förstår hade jag aldrig stickat innan, förutom syslöjden men därifrån har jag inga minnen.

Kan ärligt säga att det var ett helvete att sitta där på en stol och sticka. Jag var höggravid, hade gått upp ca 25 kilo och hade en kraftig havandeskapsförgiftning, som jag då inte visst om. Mina händerna var helt bortdomnade och jag hade konstant håll i sidan. Dessutom flåsade jag som ett gäng gamla farbröder vid middagsbordet när jag andades. Trots en kurs på 3 timmar blev jag inte klar med glöggmössan...

Därför är det med stolthet i rösten jag säger;
-Nu är mösshelvetet färdigt!


Livet är fulländat! Hoppas ni ser glaspärlorna jag har sytt på....


Lugn bara lugn, om två veckor börjar jag jobba och då har i alla fall Pelle hopp om att jag ska bli normal igen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahahahahahahahahahahaha................. Du är min idol! Önskar jag hade så mycket inspiration och entusiasm som du vad gäller afrikanska konstverk, flaskvärmare med glaspärlor och vedförvaringslösningar. Kram på dig raring!

2009-11-22 @ 21:10:54
Postat av: anna

bland det vulgäraste jag sett...

2009-11-23 @ 20:12:09
Postat av: Michaela

Hahahaha, vilken underbar! Hahahaha!

2009-11-23 @ 21:11:48
Postat av: Frida

Hehehe...

2009-11-27 @ 06:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0