Vaccination

Precis när jag var på väg ut ringde en Ulrika från Allergicentrum och sa att Ture skulle vaccineras, pga av sin förkylningsastma, och så även jag och Pelle. Hon föreslog att vi skulle komma upp samma dag, annars så skulle vi få vänta tills den 11 november. Ringde Pelle och styrde upp eftermiddagen.

Några timmar senare, efter ett kaotiskt letande efter ingång 49, stod vi i kön och fick sedan inom några minuter våra sprutor. Jag har hört många prata om båda föräldrarna inte ska vaccinera sig samtidigt och på så sätt ska det finnas en förälder frisk att ta hand om barnet. Men sorry Ture, jag tyckte att när vi väl var uppe var det bara att köra. Vad Pelle tycket? Han har inte ens tänkt dom tankarna....

Hur som helst, Ture skötte sig bra och fick helt klart en guldstjärna. Han sa inte ett ljud när dom stack honom, endast underläppen började darra lite när dom sprutade in vaccinet men då var vi snabb in med nappen och så var problemet löst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0