Blev sugen på att baka min första tårta.

Dagen började med att min goda vän Frida med familj kom förbi med en jättefin utdragssäng åt Ture i teak. Deras Hilda har nu blivit en stooor tjej och ska sova i en "riktig" säng och då passade det bra att Ture fick ärva sängen. Något som vi är väldigt glada över!

På eftermiddagen gick jag och Ture, Pelle ligger hemma och är genomförkyld, över till Maria på födelsedagskalas. Där var även Marias familj och det bjöds på en fantastiskt god och vacker tårta som Marias mamma Gunilla hade gjort. Å det kan jag säga, det hade hon gjort bra!

Just nu tänker jag på att det är söndag och klockan snart är åtta. Om några veckor kanske jag vid den här tidpunkten har lite söndagsångest...
Det är lustigt det där, så trött jag har varit på att "bara" gå hemma här i höst och så nu när man vet att mammaledigheten snart är över så börjar jag få lite ångest. Tänk vilken tid det här har varit! Tänk att jag har varit hemma och gosat med Ture i ett helt år! Otroligt!!!

Nog om detta, kolla in tårtan...


Har själv aldrig bakat en tårta, men jag blev helt klart inspirerad till att
göra ett försök när den lille snart fyller 1 år.


Mamma Gunilla och födelsedagsbarnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0