Varmt!

Vilket kanonväder det har varit idag! Riktigt  varmt och skönt. Jag var ordentlig och smörjade in mig med solskyddsfaktor från Dermalogica i ansiktet, dock struntade jag i armarna, vilket straffade sig! Ture och jag gick ut till kolonin och som vanligt vaknade han när vi kom fram. Klippte gräset och planterade ut några påskliljor som jag köpte tidigare i våras. På så sätt får jag glädje av dem även nästa år. 

Just nu är det galet vad mycket det händer i trädgården! Har jag inte varit ute på kollo på några dagar så har det hänt massor. Idag upptäckte jag att valmon som jag sådde förra våren inomhus, och drev upp, har vuxit och är dessutom full med knoppar. Sorten är Orientalisk vallmo, ljusrosa och otroligt vacker. Dock blommar den bara några dagar och kommer regnet så är det kört, nästan att man får sitta pass och titta när de blommar!


Orientalisk Vallmo



Imorgon bär det av till Norrköping. Ture ska åka tåg för första gången, vilket jag i och för sig tror imponerar föga.....Vi ska hälsa på på jobbet och sväng och sedan till min vän Vicke och hennes Hugo. Tydligen har en ny utställning, som handlar om produkter i plast genom årtiondena, öppnat på Stadsmuseét.  

Kommentarer
Postat av: Maria Liljesson

ÅÅÅÅÅÅÅ va fin Vallmon var!!! Så´n vill jag också ha! KRAM Mia

2009-05-26 @ 19:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0