En solig fredag!

Vaknade tidigt och efter en snabb frukost klädde vi på oss och gick ut till kolonin. Som vanligt vaknade Ture precis när vi kom fram och det var bara att kasta upp honom på armen och traska runt i trädgården. Gjorde några hopplösa försök att få honom att ligga själv på en filt under äppleträdet så att jag skulle kunna sätta igång och jobba, men trots mina;
-Åh vad mysigt att ligga under trädet, gallskrek han och var bara nöjd med att bli omkringburen.....

Till slut somnade han och jag kunde sätta igång att gräva i ett av hörnen där jag har en rabatt full med risiga växter och en hel del kirschkål. Hann med att flytta några växter och hittade två fina aklejor i ogräset. Hoppas bara dom klarar flytten.

Pelle kom ut efter jobbet med gräsklipparen som jag köpte tidigare i veckan på blocket. Tyvärr kunde jag inte koppla in den och klippa gräset eftersom elen inte är installerad än. Har kollat runt på gräsklippare men de flesta är ganska stora och då får jag problem med vart jag ska förvara den. Den här gräsklipparen heter Flymo, Pac a Move, och hela grejen med den är att man kan fälla ihop den.

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=lJugzY2MHww


Är inte you-tube fantastiskt underhållande, här kan man kolla in en demovideo för gräsklipparen!

På kvällen var Pelle, Ture och jag ute och käkade på Magnolia. Trevlig men lite för kallt att sitta ute visade det sig efter ett tag. Imorgon är det Sof-festival på stan och på kvällen ska vi ut till Mattis och Camilla och kolla deras lille Olle och även kasta ett getöga på Eurovision.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0