Fika i skuggan

Imorse hade jag tre killar till frukost. Ture, Pelle och Pelles kompis Tobbe som sov över. Vi käkad frukost och Ture spred sitt goa morgonhumör. Senare på förmiddagen sa vi hej då till Tobbe och gjorde oss sedan redo för kolonin.
 
Idag var det lite av en släktträff på kolonin. Tures farmor Inger och Åke samt min mamma och pappa, kom på fika och fick träffa varandra för första gången. Jag bjöd på björnbärsmuffins till eftermiddagsfikat. Har en björnbärsbuske som ger jättefina bär i mitten/slutet av Augusti,  men har lite svårt att veta vad jag ska göra med alla björnbär.


Närmast kameran: Pappa, Mamma, Åke, Inger och Pelle.

Imorgon får jag assistans av mamma som ska hjälpa mig att passa Ture. Själv ska jag gräva bort tre stora perenner och plantera två stjärnflocka och en funkia. Dessutom är det hög tid att klippa gräset. Längtar så till att elen ska bli installerad så jag kan använda min elektriska gräsklippare och en kantklippare. För att inte tala om att kunna ha en kaffebryggare och ett kylskåp inne i huset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0