Vilken bra dag!

Tillsammans med mamma och Ture var jag på kollo hela dagen igår. Eftersom mamma  var gullig och tog hand om Ture fick jag massor gjort! Har funderat länge på att gräva en till rabatt längs med en del av staketet. Igår blev det äntligen gjort. Vändgrävde ner en säck med kogödsel så jorden fick lite näring och sedan planterade jag blommorna.
Här kommer en klassisk "före och efter" bild...

      
Före                                         Efter

Jag har lärt mig av tidigare misstag att inte plantera för tätt. Är det så att det ser glest ut efter ett par år kan man ju alltid plantera med någon marktäckare för att fylla ut. (Läs: slippa rensa ogräs)

Blev otroligt nöjd eftersom den nya rabatten även medförde att jag kunde gräva upp några Jättedaggkåpor som satt alldeles för tätt i rabatten vid ingången. I den rabatten kunde jag istället plantera den Röda solhatten och Kantnepetan som jag köpte på mässan i söndags.

Lyfte även på fiberduken i en av pallkragarna och hittade en vacker liten rad med ruccola.


Lycka!


Tänkte också visa min fina "snowball-klematis" som jag planterade i kruka förra sommaren och som har överlevt med endast en skvätt vatten i vinter i min lilla kolonistuga. När jag tog ut den i våras var det några torra pinnar som stack upp men redan efter en vecka kom det nya fina skott.



Den här klematisen blommar med små vita blommor som ser ut som
små snöbollar. Där av namnet...


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh va fint med en rabatt!

Fasen, kan jag ha dig som konsult till rabatten jag fixat på framsidan.. Inser först nu att det är vääääääääldigt skuggigt där..

Kram

2009-05-14 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0