Slut på anarkin i hallonhäcken!

Det värsta som finns är när man är på kolonin och har tänkt att uträtta massor av saker och när man sedan flera timmar senare packar ihop och ska hem märker att man inte har fått något gjort. Motsatsen är när man är där och inte har något speciellt inplanerat men i slutet av dagen har fått massor gjort. Just en sådan dag var det idag!

På väg ut stannade vi till på Blomstertorget och köpte till några störar som jag skulle ha till att binda upp hallonhäcken med. Hade även tur och fick tag i en tjej som kunde klippa av lite markduk åt mig. Väl framme på kollo tog Pelle Ture och åkte en sväng i bilen. Jag passade då på att jämna ut marken framför redskapsboden och la över markduken. Sedan var det bara att börja lasta singel i skottkärran och ösa på. Koloniföreningen har fixat så att det finns singel att hämta för 50 kr per kärra. Kanske inte det billigast priset men vad gör väl det när det finns tillgängligt på parkeringen ett par meter bort.

Så här fint blev det. Nu ska jag bara fixa några stenar att lägga som avslut och så i lite nytt fint gräs.

       
Före                                Efter

På eftermiddagen kom mamma och pappa ut. Vi fikade på en misslyckad sockerkaka som jag hade bakat....hur man nu kan misslyckas med en sockerkaka!
Sedan hjälpte pappa mig att borra hål i störarna i hallonhäcken och dra lina genom för att binda upp hallonen.


Snart kan man börja äta egenodlad sallad.



Som om vi inte fick nog av mina föräldrar åkte vi hem till Tokarp och blev bjudna på plankstek. En stor stark uteblev och vi behövde heller inte betala 99kr när vi gick. Istället drack vi vin och åt god rabarberpaj. Ture var i toppform, visst kräktes han som vanligt, men han satt också och skrattade och underhöll oss alla!


Min fina, fina lille vän!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja han är fiiin din lilla vän. Lik mammsen va?

Är förvånad över sockerkakan, du som är så händig.

Gjorde en själv igår, och eftersom jag har tummen mitt i handen i köket så var jag beredd på att misslyckas.

Men jag fick till den helt perfekt.



Ses snart hoppas jag!

S

2009-05-24 @ 11:33:37
URL: http://sarahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0