Hoppas föräldraledigheten aldrig tar slut...

Tog tåget till Norrköping på morgonen och var lagom framme tills att butiken öppnade. Kul att träffa sina arbetskompisar som man vanligtvis ser varje vardag. Det mesta  vara sig likt och Sara hade gjort ett bra jobb, butiken så riktigt bra ut!

Blev sedan bjuden på god kycklingsallad hos Vicke och Hugo. Hon gjorde en supergod kall sås som var riktigt enkel att göra. Blanda ihop turkisk yoghurt, färsk hackad basilika och riv i lite parmesan....klart!
Efter lunchen gick vi till Stadsmuseét och tittade på utställningen Plastic. Presentationen var verkligen bra, den bestod av plexiglashyllor där allt var uppställt i färgskala. För två tjejer som båda sorterade tuschpennorna i färgordning när vi var små var detta lycka!


Passa på att besök utställningen om ni har vägarna förbi Norrköping.
Gratis, intressant och med många gamla godingar man känner igen. Dessutom har Stadsmuseét en
riktigt bra shopp i anslutning.

Efter museét gick vi vidare till Knäppingsborg, ett rätt så nyöppnat ställe i ett gammalt kvartér med flera restauranger och inredningsbutiker, och tog en fika. Se: www.knappingsborg.se
Dagen avslutades på Myrorna som i Norrköping är ett riktigt kanonställe. Ordning och reda, bra priser och två stora våningsplan med massor av grejor. Är skitnöjd med mina två fynd!


En riktig vintagesjal i siden från märket Cacharel för 30kr och en fin bok med
vackra illustrationer som jag har tänkt att göra tavlor av till Ture för 5kr.


Ja vet, jag skrev just vintage, ett ord som står mig upp i halsen. Få vet vad ordet innebär..... Idag kallar alla klåpare med en loppis, secondhand eller dylikt allt för vintage. För 5 år sedan var det få som visste vad det var. Kappahl har just lanserat en "vintage-kollektion". Jag blir så jävla irriterad.
Vintage är ett gammalt klädesplagg, en accessoar av ett lite dyrare märke.
Hur Kappahl kan göra en "vintage-kollektion" vet jag inte. Kalla det för f-an inte för vintage utan använd rätt ord.....Retro!

Puuh...nu känns allt lite bättre.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, det värmde i hjärtat! Kul att se er! Nästa vecka är det jag som går på plastutställningen!

2009-05-30 @ 16:51:01
URL: http://sarahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0