Mårbacka...

I början av April var jag i blomsteraffären buketten i stan. Skulle igentligen inte handla något men i ett hörn hittade jag 3 st riktigt fula mårbackapelagoner. De risiga stackarna kostade endast 19 kr styck och jag kunde inte hålla mig....

När jag kom hem planterade jag om dom i större krukor och gav dom ny näringsrik jord. Sedan var jag brutal med sekatören och klippte bort knoppar, blommor och massor av skott. Skotten stack jag ner i den blöta jorden och höll tummarna för att de skulle slå rot.

En månad senare har pelargonerna blivit jättefina och med massor av knopp. Tycker att jag gjorde en bra affär när en Mårbackapelagon vanligtvis kostar 70 kr!



Ibland måste man helt enkelt vara lite brutal med blommorna!
Imorgon måndag ska jag ut till kollo och vattna busken som jag flyttade i förrgår. Hoppas verkligen att den klarar sig.
Pratade med mamma idag och hon lovade att någon gång under veckan komma ut och vara barnvakt åt Ture så att jag ska kunna måla klart uteplatsen. Någon jag har skjutit upp i över ett år.....


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej!

Visst gjorde du ett kap, men inte minst så har du räddat liv! Själv har jag inte samma goda handlag med Mårbackan, här hemma finns fler liv att rädda för den botaniske!

2009-05-06 @ 19:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0