Jättegrönt

Fick sällskap av Pelle och Ture på utställningen Jättegrönt i Gamla Linköping idag. När vi kom dit vid 11-tiden var det total kaos på parkeringen. Hade tur och fick till slut en parkeringsplats.


Bästa Pelle som följer med på trädgårdsevenemang!


Som vanligt var det mycket folk och trångt runt borden, men det var bara att ge sig in! Jag vet av erfarenhet att om man hittar något ska man inte tveka utan slå till direkt. Förra året missade jag en fin jätteverbena för 50kr för att det var det första jag såg och ville vänta med att handla. Inte så smart....

Idag däremot var jag i handlartagen! Fick med mig 2 st Röd solhatt, 1st Lupin, 1st Akleja, 2st Kantnepeta och två sorter jag inte kommer ihåg namnet på.  Styckpris på planterna var 20kr, ett riktigt fynd!


 I väntan på att komma i jord.

Håller tummarna för att det inte ska regna imorgon så att jag kan promenera ut till kollo och börja gräva i
rabatten som jag ska plantera i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0