Wöööhoww!

Jäklar i havet vilken lycka!!! Idag har Äpplevägen 122 fått el, eller fått och fått jag har ju betalt för den men nu är den installerad och klar. Kära mor och far var generösa och erbjöd sig att betala hälften av kostnaden. Tack, tack mina snälla päron.

Eftersom jag inte varit på kollo på flera dagar såg det inget vidare ut när jag kom dit. Gräset var långt, lupinerna hade vissnat, björnbärsbusken låg utbredd över gräsmattan eftersom jag inte hade bundet upp den, pallkragarna var fulla med ogräs och längs med kanterna växte högt gräs. Man kan lugnt säga att det såg förjäkligt ut och att det fanns en hel del att göra.

Jag började med att sopa rent i huset och möblera om. Sedan bar jag in micron, kaffebryggaren och fixade iordning med det som ska blir ett litet kök. Liten senare kom Pelle med ett trinettkök som han fått av en vaktmästare och som vi hjälptes åt att bära in. Jag fick bära delen med kylskåpet och Pelle, den gentlemannen, bar delen med skåpet. Höll på att dö så tungt var det!

Kom att tänka på när jag var höggravid och Pelle ville ha hjälpt med att lyfta upp en stor gammal "tjock-tv" på garderoben i sovrummet. Jag stod uppe på ett bord och sa:
- Jag vet inte om jag fixar det  här...
-Jooo det gör du, lyft bara!, sa Pelle.
Efteråt hade jag sammandragningar som jag aldrig haft tidigare, men nu står TV-n där!

På eftermiddagen kom Lasse och vi satt i skuggan och.........ja gissa; Fikade! Trevligt med sällskap och skönt med en kaffepaus.

Ture under hatten, och Lasse.


Inte undra på att det kliar i munnen, nu har min andra tand tittat fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0