En 1/2 födelsedag!

Det är mycket man vill göra men inte så mycket man får gjort med en kille på 6 månader! Just det, Ture fyller 6 månader idag, om man nu kan fylla 6 månader....

Stannade till på blomstertorget och hade tur att hitta allt som jag hade uppskrivet på listan, plus några smultronväxter. Har funderat mycket på vilka marktäckare jag ska ha i rabatten och kom på att smultron blir fint! Inte nog med att smultron sprider sig, det är ju heller inte helt fel att kunna plocka solvarma smultron och smaska på.

På dagens "att göra lista" stod att klippa gräset, plantera blommor och rensa ogräs, men hann bara med att plantera mina nyinköpta blommor.


Rosa Margerita, lila stjärnöga och murgröna får blomma i lådan denna sommar.



Rosa miniros, lavendel och kantnepeta.



Ett tips är att, om man får en miniros, spara den till våren och plantera ut den
i rabatten.

Sedan måste jag berätta att när jag kom ut till kollo och öppnade dörren såg jag att pappa hade dragit all el! Som vanligt när han är igång och fixar så blev även detta bra! Så snart, snart kan jag koka kaffe i min lilla stuga. Pelle hade pratat med sin arbetskompis som har ett litet kylskåp jag ska få och det var bara för oss att komma och hämta det. Micro och kaffebryggare har vi i källaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0