I love IKEA

Hur kan det komma sig att när man är sällskap och inte ska handla något ändå gör av med ett par hundra på IKEA?

Handlade fina tyger till Ture som jag ska sy påslakan av. Passade även på att köpa träkonsoler som jag har varit ute efter länge men som har varit restnoterade länge på IKEA.

Nu när pappa håller på med att dra in el i stugan ser jag fram mot att jag äntligen börja inreda min lilla kolonistuga på 9 kvm. Min plan är att måla tak och väggar vita och trägolvet i en ljus grå färg. Sedan ska det byggas ett "kök" dvs. en arbetsbänk i vinkel, upp med hyllor på väggarna och fixa skåp under bänken till förvaring.
Därefter åka till det berömda varuhuset igen och köpa en dagbädd. Den funkar, med hjälp av kuddar som ryggstöd, som en soffa på dagen plus att man kan dra ut botten och på så sätt få plats två vuxna i den.....smart!


Läste för en tid sedan ett inspirerande reportage om en tant som gjort om en byggbod till en kolonistuga och hon bla. inrett med jättevackra gula textilier. Blev lite sugen på det och bra ideér är ju till för att stjälas, så varför inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0