Puh...varmt!

Ännu en varm dag! Ture och jag var på kolonin tillsammans med mamma. På förmiddagen kom Lasse på en fika och vi satt under plommonträdet för att få lite skugga på oss. Allt var bra med Lasse även om han är lite ensam nu när han inte har farmor längre.

Målet idag var att gräva upp 4 st stora daggkåpor och det lyckades jag med. Jag planterade massor av jättedaggkåpor första våren på kolonin. I böckerna står det att en jättedaggkåpa blir ca 40cm höga och 40cm breda. Mina är nu mer 80cm höga och 80 cm breda. Inte så fint att ha en häck med daggkåpor. Som tur va hade mamma och pappa plats för dom i sin trädgård.


Jättedaggkåpa

På platsen planterade jag istället stjärnflocka och funkia. Tydligen ska det blir sämre väder imorgon och till och med att det ska regna, vilket är bra för de nyplanterade blommorna.

På kvällen var jag, Pelle och Ture och storhandlade på ICA. Jag var så trött odh det var tur att jag hade en kundvagn att  hänga på. Som tur va hade Pelle hjärnan med sig så det blev en del handlat.
När jag fått lite godis i bilen hem piggnade jag till.

Imorgon blir det babycafé och fixa pass till mig och Ture.

Kommentarer
Postat av: edith

hejsan , :)

2009-06-02 @ 16:20:34
URL: http://www.fanedith.cybersite.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0