Pelagoner, fika och ett tomt sovrum.

Mamma hämtade mig och Ture på förmiddagen. Vi åkte ut till pappas jobb och skrev ut och fyllde i ett papper som jag ska skicka in till Östkraft ang. elen på kolonin. Därefter åkte vi till en blomsterhandel i Ryd där mamma förra året handlade pelagoner som hon blev jättenöjd med.
Vi pratade med kvinnan som hade stället och hon sa att hon hittills haft en dålig försäljning och därför hade hon sänkt alla pelagoner till 15kr styck!  Jag köpte 6 st, 2 vita, 2 rosa och 2 cerisa. Sedan åkte vi ut till kollo och jag planterade mina blommor i krukorna som jag har framför huset. Det såg lite tanigt ut men jag ska köpa till en murgröna och fylla ut med. Sedan kommer dom att växa till sig när dom får lite näring och sol.

På eftermiddagen la jag ner Ture i vagnen för att gå ut och ta en promenad. Precis när jag var på väg ut ringde Linda och hon och Ellen skulle ut på sin eftermiddagstur. Vi bestämde oss för att göra sällskap och fick även med oss Anna-Karin och hennes Erik. Efter en sväng runt ån gick vi och fikade på statsmissionens fik i kyrkan. Det har tidigare varit en kyrka, men nu har dom öppnat ett fik där. Gamla möbler, vackra kaffekoppar odh hembakt prisvärt fika. Rikigt mysigt ställe!

Straxt ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig. Undrar hur denna natt ska blir. Pelle och jag tog och lyfte in Ture och Tures säng i hans rum, så nu ska vi testa hur det ska gå för honom att sova i eget rum. Ska erkänna att jag har lite separationsångest.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0