Latmaskar i skuggan.

På väg ut till kollo stannade jag till i färghandeln, men tyvärr hade dom stängt på söndagar. Min tanke var att köpa kvistlack och måla över alla kvistar inne i stugan och sedan när det har torkat ta tag i målandet på alvar och måla vitt på väggar och i tak. Men det får bli en annan gång....

Man kan inte direkt påstå att det har blivit något vettigt gjort på kollo idag. Det har varit helt vindstilla och riktigt varmt, för varmt för Ture tror jag faktiskt. Han var grinig och ledsen hela dagen, tills grannen sa:
-Har du ingen diskbalja som han kan bada i!
Självklart hade jag en diskbalja....

Så fort han fick svalka av sig blev han på bättre humör!

Efter badet klippte jag bort alla vissna blommor på plymspirea som blommade vita och fina för bara några veckor sedan, men nu var dom bruna och fula. Rensade lite ogräs och genast såg det bättre ut.


Kommentarer
Postat av: Sara

Bekymmersfritt att vara Ture när det finns en balja!!!

2009-06-29 @ 13:26:13
URL: http://sarahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0