En bra dag.

Redan kl 9.30 var Ture och jag på plats på kollo. Då hade vi redan varit en sväng på blomstertorget och köpt några smultronplantor! Under tiden den lille sov planterade jag plantorna och vattnade rabatterna. Det var meningen att Pelle skulle komma ut efter ett tag, men istället ringde han och sa att han var på väg till Peace& Love i Borlänge. Johan, Annas man, kunde fixa biljett till honom och han tvekade inte utan slog till direkt!

Vid lunch kom Anna, Sten, Svea och Annika på besök, helt klart det bästa besök vi kan ha på kollo! Tillsammans åt vi lunch och fikade. Sten tog på sig att, en än gång, vattna rabatterna.
 

Annika, Anna och Svea.


Ansvarig för vattenslangen Sten Lindqvist!


Annika och Ture höll sig i skuggan.

Senare på eftermiddagen kom även Malika och Edvin ut. Jag har ju såklart pratat mycket om kolonin och Malika har sagt att hon tycker att det skulle var trevligt att hälsa på. Så idag blev det av! Kan tänka mig att när Malika kom hem så började hon övertala Jocke om att köpa koloni nu när dom ska flytta in till stan.

Kl 19 packade Ture och en lagom röd Jenny ihop sig och satte sig i en stekhet bil och åkte hem till stan för en sval dusch och lite middag.
Måste säga att denna dag har varit en riktigt bra dag!

Kommentarer
Postat av: anna

Och du är den bästa värdinnan:) Svea tycker inte att nya kusinen ska heta Ingo utan Ture... ha det supernajs i Spanien.

2009-06-30 @ 00:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0