Grunden nästan klar.

Mitt målarprojekt tickar sakta men säkert på....Tillsammans med Ture var jag ute på Emmalund redan kl 8 imorse. Under tiden Ture satt i sin favoritstol och snackade började jag måla med grundfärgen. Tungt att måla med fet lackfärg och pensel. Hade hoppats på att en roller skulle funka men det blev så fult i skarvarna och jag ändå behövde måla med pensel.
Måste säga att jag är riktigt nöjd med att jag lyckades få så mycket gjort idag. Kombinationen ta hand om en 6-månaders kille och målning borde vara dömt att misslyckas, men tro det eller ej, det gick riktigt bra!
 
Tures farmor Inger och Åke tittade förbi en sväng och jag fick en välbehövlig fikapaus och passade då samtidigt på att vila axlarna efter målningen i taket. På eftermiddagen var jag helt slut och Ture som har blivit förkyld hade två lägen, antingen sov han eller så tjöt han. När han inte kunde sova mer så var det bara att packa ihop och bege mig hem för mat och en välbehövlig dusch.


Den blivande köksdelen.


Mot väggen till höger ska dagbädden stå.

Känns bra att ha fått på första strykningen på väggarna och taket. Nu tar jag en paus i målandet. Imorgon lördag ska vi bla närvara vid en vigsel och på söndag får vi besök av Pelles bror plus familj, nästa vecka ska jag till Stockholm och hälsa på Anna, Sten och Svea. När jag kommer därifrån är förhoppningsvis mamma hemma igen och då är sannorlikheten stor att jag kan locka henne till kollo, som barnvakt till Ture när jag målar klart.

Kommentarer
Postat av: anna

duktig du är ser hur fint ut som helst. kul att ni kommer hit snart:)

2009-07-11 @ 10:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0