Söndag

Sammanfattar denna dag som en riktigt bra dag på kollo.
När jag kom ut till kollo så möttes jag av dom här fina solhattarna, eller röd rudbeckia som dom också kallas för.



Under dagen har jag klippt gräs, snyggat till kanterna med trimmern, plockat bort vissna blommor, rensat ogräs, plockat hallon och sist men inte minst har jag haft trevligt besök. Först kom Pelle, vi lunchade på jordgubbar och mackor med saltgurka. Sedan kom våra vänner Anna och Björn och tillsammans med dom blev det en fika i skuggan. Sist men inte minst kom Sara och hennes lille kille Herman för att lämna över en nyckel till mig.

Veckan som kommer vet jag inte hur den ser ut, men kanske är Pelle ledig och kanske det blir en liten semstertripp. Annars ser jag fram mot att måla golvet och få hjälp av Pelle att snickra färdigt köksdelen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0