Skördetider...

När jag kom ut till kollo idag började jag med att sätta upp hyllremsorna som jag fick hem i brevlådan för några dagar sedan. Visst blev det fint!


Dessa fina remsor finns på www.happystore.se

Under tiden Ture sov passade jag på att rensa bort ogräset i alla rabatterna. Två fulla korgar att lägga på komposten blev det och såklart snyggt i rabatterna. Kul även att se att det som jag planterade för drygt en månad sedan har tagit sig fint och både minirosor, smultron och stäppsalvian blommar fint. 
Upptäckte också att det var dags att plocka av fröställningarna på den orientaliska vallmon och aklejorna. Kapslarna var torra och lät som ett par maracasar när jag skakade på dom. Helt klart dags att ta reda på fröna!


Någon som är sugen på rosa vallmo och/eller vackra aklejor.....hör av er!

Innan jag packade ihop plockade jag av bären på svartavinbärsbusken och de sista hallonen. På vägen hem köpte jag gelésocker och mat till morgondagen. Imorgon kommer nämligen Nettan och Sara från jobbet, vilket ska bli jättetrevligt. Jag är gryyyymt sugen på att prata jobb! Jag vill höra allt skvaller och allt nytt som har hänt....
När jag kom hem googlade jag på svartavinbärsgelé och självklart, fantastiska internet, fanns det ett recept som jag kunde följa. Så jäklar i havet idag har jag, om inte saftat, så syltat!


Dagen skörd...


Min första burk hemmagjord gelé. Kanske jag ska ta och smaka den innan jag
börjar skryta.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0