Heldag på kollo.

Idag har målningen på kollo äntligen blivit klar. Jag åkte ut vid halv tio på morgonen, eller förmiddagen kanske man säger, och började måla på en gång. Grundfärgen var klar sedan tidigare så jag hade "bara" två strykningar med lackfärgen att måla men det tog sin lilla tid eftersom det var både tak och väggar.
När jag var klar kom pappa förbi och hjälpte mig sätt upp två hyllor och på så sätt kunde jag packa upp allt porslin och glas ur flyttkartongerna.

När klockan var halv sex var jag ordentligt mör i axlarna men jag var ändå tvungen att ge mig ut i regnet och plocka av hallon från buskarna. Tyvärr hade söndagens regn gjort så en stor del av hallonen låg på marken. Fick ändå ihop ca 3 liter.
Imorgon onsdag kommer Pelles bror Simon och hans familj på lunch. Men redan på torsdag ska jag till färgaffären och köpa grå färg till golvet. Sedan måste jag bara be Pelle om hjälp med att bära ut kylskåpet och köksbänken innan jag kan börja måla.

Är så himla glad över att jag orkade ta tag i insidan av kolonin denna sommar. Tanken var att det var elen som var projektet denna sommar och att jag skulle lugna mig med målande tills nästa sommar. Nu är snart det tråkiga målande klart och jag kan börja få ordning på saker och ting.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0