Gult får det bli!

Innan jag började jobba på mitt nuvarande jobb jobbade jag 7 år på Nygårdsanna, ett företag som designar kläder.
En sak som Anna alltid sa, och som jag inte kan annat än hålla med om är;

Först kommer man på en idé som man tycker känns bra. Trots det ger man sig inte utan går vidare och testar andra alternativ för att slutligen gå tillbaka och bestämma sig för idén man hade från allra första början.

Tänk om man bara kunde köra på sin första idé, vad tid man skulle spara. Givetvis är den kreativa processen inte så enkel...
För några veckor sedan skrev jag att jag ville ha gula textilier inomhus på kollo. Sedan började jag vela och var inne på något "modernt och färgstarkt", för att sedan ändra mig till "en explosion i rosa". Idag har jag tillbringat dagen i sängen och kollat i sparade gamla inredningstidningar. Fick så  många bra idéer så jag var tvungen att börja klippa och klistra.


Efter detta lilla kollage var jag säker; Det blir gult på kollo!

Nu ska jag bara ut och börja leta på loppis efter gammal tyger, gärna något blommigt 70-talsmönster i gult och brunt. Tanken är att blanda gamla tyger med nya. Detta innebär att det även blir en sväng till IKEA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0