Jenny till Elektriska stolen!

Tillsammans med Ture har jag varit på kollo hela dagen. 
Jag är fullt medveten om att man ska flytta perenner på våren eller hösten och inte mitt under sommaren. Trots denna  kunskap kunde jag inte hålla mig utan grävde upp en Lupin och en Kärleksört och flyttade båda till rabatten på andra sidan gången. Tidigare växte dom i rabatten framför huset och skymde framsidan på huset. Nu gäller det att vattna "tills faan byter av en", annars kommer dom att vara torra som ett par eterneller.

Sedan gjorde jag en så himla knäpp grej som jag fortfarande inte fattar om det verkligen har hänt eller om jag har drömt. Sanningen är nog den att det faktiskt har hänt och att jag är ett jäkla pucko!

Min tanke var att toppa jasminbusken som har vuxit sig hög och täcker en stor del av uteplatsen. Började att klippa i toppen och kom sedan på att det är viktigt att man klipper bort några gamla grenar ända nere vid roten. På så sätt kommer det nytt friskt underifrån. Så långt så bra....
Sedan vet jag inte vad som hände, klippte lite till och gick ett par meter bort för att beskåda verket. Det såg förjäklig ut så jag klippte lite till. Det skulle jag förstås inte gjort. Inte nog med att huvudet dunkade och snoret rann pga av min förkylning såg busken ut som en igelkott som tagit sig en tupplur. Jag blev tjutfärdig, hur kunde jag klippa ner en vacker fin 2 meter hög jasminbuske med vackra vita blommor!!!

När jag hade släppat bort alla grenar och var fullkomligt sönderriven på underarmarna kom en av alla dessa tanter.
-Va har hänt med jasminen?
Skit i det du kärring ville jag säga, men det gjorde jag som tur va inte.
Istället sa jag:
-Den hade fått röta så jag var tvungen att klippa ner den.

Imorgon ska jag ut till kollo igen. Då kommer tjejerna från mammagruppen och vi ska ta oss en fika. Just det fika, inget annat! Jag ska inte röra något utan bara tröstäta fikabröd!

Kommentarer
Postat av: anna

Shit va jag garvade:):) vita lögner är de bästa lögnerna fast det hade varit kul om du sagt det du tänkte. Jag "råkade" ju klippa ner grannens syrén för några veckor sedan... ser för jävligt ut men jag tror de har förlåtit mig!

2009-07-15 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0