Furubastuns tid är förbi!

Straxt efter lunch kom jag äntligen ut till kolonin. Pelle och Ture stannade hemma så jag hade all tid i världen att greja för mig själv! På väg ut till kollo stannade jag och köpte kvistlack och pensel. Efter att ha klippt bort några vissna blommor och snyggat till lite började regnet att ösa ner. Åskan dundrade och det var ett rejält skyfall som öste ner.

Då passade det utmärkt att gå inomhus och börja pensla på lack på alla miljoner kvistar. Har nämligen bestämt mig under semestern att nu är "furubastuns" tid förbi.  Väggar och tak ska målas med en varm vit vattenbaserad färg och golvet ska målas i en ljus grå oljebaserad färg. Sen ska det målas och spikas lister...Förresten spikar man lister, eller skruvar man....? Spikar tror jag, men bäst att kolla med experten, han borde veta.

Hann med två strykningar på alla kvistar på de fyra väggarna vilket innebär att jag nu bara har taket kvar. Det får bli imorgon och då ska jag även till affären igen och handla grundfärg och vit färg till väggarna.

För några dagar sedan sa Pelle till mig:
-Ja förstår inte varför du lägger ner så mycket jobb och pengar på det där...
Ja sa:
-Det gör inget, du behöver inte förstå....

Tänkte passa på att ta några "före" bilder imorgon och lägga upp så ni får se hur deprimerande "furubastun" ser ut nu.
Tänk så fint det ska bli!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Varför målar man kvistar?



;)

2009-07-08 @ 23:42:16
URL: http://sarahli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Målar man med lack över kvistarna så slipper man rosa prickar på de vita väggarna...

2009-07-09 @ 09:12:39
URL: http://koloniliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0