Färg är för kapitalister.

Jäklar vad dyrt det är med färg! Tänkte att jag skulle komma undan med någon billig
10 liters burk på något lågprisställe typ Rusta eller liknande. Litar starkt på "TestFakta" som i sina tester kom fram till att Rustas färg var riktigt bra! Fick reda på att färgen inte skulle fastna på en ren träyta, så istället fick jag köpa grundfärg plus vattenbaserad lackfärg för totalt 1300kr! Herregud, det kostar att ligga på topp!

Efteråt åkte jag ut till kollo. Under tiden regnet öste ner lackade jag alla kvistar i taket samt gick på en tredje gång på kvistarna på väggarna.


Luckan på trinettköket ska monteras bort och istället ska jag sätta för ett
draperi, allt för att få bort "lunchrumskänslan".


Hyllorna blev riktigt bra som jag målade och satte upp för en tid sedan! Tröttnar
nog aldrig på hyllplan och träkonsoler.

Just nu sitter jag och googlar på ordet vaxduk för att hitta någon fin vaxduk som jag kan beställa till köket. Har bestämt mig för att inte ha en bänkskiva i trä utan istället köra på en spånskiva som jag klär in i vaxduk. Sedan ska det köpas tyg som jag ska sy draperi för att dölja köksskåpen.

Imorgon var tanken att jag och några tjejer skulle till Stockholm på en shoppingtur, men fick reda på att den har blivit inställd. Ska jag vara ärlig så gör det mig inte ett dugg, då kan jag måla hela dagen istället. På lördag ska Pelle vara vittne när en kompis ska gifta sig och även jag och Ture är medbjudna!


Kommentarer
Postat av: Sara

Undrar hur du tänkt ha den där bänken gentemot fönstret?? Tänkte bara att det ser ut på bilden som om fönstret sitter lägre än vad en bänk från (IKEA) är hög?? Kram

2009-07-10 @ 20:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0