Vackert.

På väg hem från mamma tog vi vägen förbi kolonin. Trodde det skulle vara tomt och öde på människor men istället var det julgransförsäljning på parkeringen med massor av gransugna människor och uppblåsta röda plasttomtar i 2 metersstorlek som hälsade välkomna.

Tog några bilder för att visa kolonin i vinterskrud. Om ca 4 månader börjar allt igen! Funderade allvarligt på om jag skulle ta fram sekatören, under tiden Ture sov i bilen, och börja klippa ner några perenner. Som tur va lugnade jag ner mig och insåg att det kommer bli en hel del att göra när den första vårsolen tittar fram!
Har köpt en gunga som ska monteras i äppleträdet och planen är att Ture ska sitta där hela våren och gunga. Någon som tror på det.....


Vackra froststjärnor på grinden.


Lavendeln som ska klippas i vår.


Kratta upp löven, klippa ner perennerna. Ska nog ta och gräva om den här
rabatten som är en av två som jag inte gjort något med.



Glömde visst att gräva upp persiljan....

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag rekommenderar - klipp inte ner någonting ty man vet aldrig om de kommer tillbaka... ;-) Hoppas du njutit riktigt mycket av den sista lediga mammafredagen med Ture. Frukost-tv, kaffe i sängen, morgontidning fram till 12, lussebak mitt på blanka vardagen... Nu är det dags att hugga tag i ditt arbete - vet att du längtar. Hur härligt det än må vara med mammaledighet så har du uppskattat och njutit av det till max. Puss från Älmhult!

2009-12-04 @ 22:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0