Trots allt lite imponerad...

måste jag säga att jag är när jag idag på jobbet fick höra följande historia.

Min arbetskompis fick sent på kvällen ett samtal från sin 7-åriga sons kompis mamma. När hon tidigare samma kväll hade satt sig vid datorn upptäckte hon att föregående dataanvändare, i det här fallet hennes son och hans kompis, varit kreativa gjort vad dom kunnat för att hitta lite förbjudet och naket på nätet.

Metoden dom använt var att stoppa in ett snuskigt ord i www-adressen och snyggt och prydlig avslutat med ett .se.
En chockad arbetskompis berättade idag att datorn nu var barnsäkrad och tidsspärrad!

Dom är kluriga dom små liven, det gäller att ligga steget före!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag som ALLTID brukar säga vem säga vem jag är... eller har jag alltid glömt det :-/ Jo, det var i alla fall jag som till slut bussade runt med 17 fjortisar och lussade. Mycket välorganiserat av IKEA som hade beställt spektaklet. Jag hade övat och tjatat, övat och tjatat lite till på dem under hösten att TA I!!! Det började likna värsta Så som i himmelen- stämningen. Men väl på plats lät de ganska menlösa. Rart var det väl i alla fall, som ett Lucia-tåg ska vara. De var inte kaxiga när de sjäng på IOS (Ikea of Sweden) 800 anställda...

2009-12-13 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0