Mitt nya liv...

Tre dagar har gått i mitt "nya liv" och jag kan säga att oj vad trött jag är på kvällen när jag kommer hem från jobbet. Fattar inte hur jag ska få ihop pendlingen, jobba 100% och sedan Ture och dagis mitt i allt. Hur folk sedan hinner med och träna på kvällen är för mig en gåta. Just nu väljer jag att skjuta på det problemet till framtiden.




Den här lappen satt på skärmen på måndagsmorgonen när jag kom
till mitt nya jobb....trevligt!


Jag vet att det är lite för tidigt att säga att jag trivs på jobbet. Men än så länge har jag en bra magkänsla och tror att jag kommer att trivas. Känns som om jag har hittat tillbaka till mig själv igen. Det är ju det här jag har gjort i större delen av mitt vuxna liv, att gå upp på morgonen och gå till jobbet.
Att vara ledig i ett år och dra en barnvagn och ansvara för ett barn är ju faktiskt en jäkla omställning! Nu är det ju inte så att ansvaret är borta, och tur är väl det, men det är ändå stor skillnad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Träning kan du vänta med till efter andra barnet:) alla magmuskler kommer ändå sabbas igen... det enda du behöver nu är lite ryggstärkande övningar.

2009-12-10 @ 19:49:21
Postat av: Anonym

Låter toppen tycker jag. Och TGIF imorn! För min del är det till att masa sig upp kl 5 för att träffa 17 nervösa tonåringar som ska Lussa på IKEA-kontoret. Varför har jag tagit åt mig denna uppgift...? KRAM!!

2009-12-10 @ 20:30:03
Postat av: Maria Liljesson

Hej vännen!

Va skönt att du verkar ha det bra på jobbet. Jag har tänkt på dig så mycket den här veckan :)

Kram Maria

2009-12-10 @ 21:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0