Ett helt gäng kockar och en j-vla soppa.

För någon vecka sedan bad mamma mig att komma ut någon kväll i veckan så vi kunde hjälpas åt att möblera och hänga tavlor i deras vardagsrum som har blivit ommålat och uppfräschat.
Fort som bara den sa jag ja för sådant är ju kul.

Igår kväll efter jobbet åkte Pelle, Ture och jag ut till Tokarp för att "hjälpa till". Det flyttades runt på soffgruppen, hängdes tavlor, skruvades upp en avlång spegel, och skillnaden mellan en taklampa och en bordslampa förklarades. Det sistnämnda stod mamma för när hon lite irriterat på pappa sa att;

-En lampa som hänger över ett bord måste hänga lågt, annars är det en taklampa!

Ja vad ska man säga. Det här är viktiga grejor. Så pass viktiga att när soffgruppen hamnade på diagonalen i rummet kände jag ett lätt tryck över bröstet. Trycket släppte inte förens soffan var tillbaka på sin ursprungliga plats.

På lördag ska jag och Pelle åka och kolla på ett soffbord. Detta är inget jag ser fram mot....


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallåååå! Upplevde du att det var så rörigt. Vad det gäller lampan, passar den inte att hänga över bordet. Det är en taklampa som hänger mitt i rummet. Någon bordslampa talade vi aldrig om. Bordslampa för mej är en som står på ett bord. Vi är i alla fall nöjda med möbleringen, nya soffor och ny färg på väggarna. Kramar mamma. Lycka till med köp av bord.

2009-12-18 @ 09:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0