4 dagars ledigt.

Alla snackar så himla mycket om man gillar julen eller inte. Folk beklagar sig över hetsen och att behöva trängas med folk när man köper julklappar, åka land och rike runt för att träffa hela släkten och sedan proppa i sig massor av mat.

Kan inte sluta undra varför ni gör det så svårt för er själva. Använd hjärnan, tänkt egoistiskt och skapa din egen jul. Ingen dör om du inte kommer eller har någon julklapp. Varför krångla till det så mycket, kan inte var och en göra julen till vad man själv vill och bara njuta över att vara ledig.

Själv skäms jag inte för att säga att jag haft det så himla bra nu i julhelgen. Har sovit länge på morgonen, myst med Ture, haft vänner på middag, bästa Anna med familj på fika, blivit bjuden god julmat hos svärmor, fått fina julklappar och bara njutit av lyxen att få vara tillsammans med Pelle och Ture. 


Jullunch hos Svärmor. Trångt och trevligt!


Farbror Martin och Ture Strand


Martin, Åke och Inger.


Vidare till Ljungsbro. Min släkt samlad kring fikabordet.


Mamma, Ture och Pelle.


Thyra är sugen på att kasta sig under granen!


Startskottet har gått och Edvin börjar utdelningen.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det var vackert sagt om julen. Bara jag får läsa julevangeliet vid midnatt för att sedan leka någon hysterisk lek med släkten så är jag nöjd. Men nu kanske jag inte har samma referenser som de flesta andra vad gäller julen... Vad skoj det var att ses en supersnabbis på rean. Hoppas du piggnat till efter julhelgens festligheter ;-)

KRAM och Gott Nytt!

2009-12-30 @ 14:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0