Rent trädgårdsmässigt är jag inte så förtjust i augusti!

Igår fredag tog Pelle en ledig dag från jobbet. Skönt för mig som då kunde lämna Ture hemma och själv åka ut till kollo. Stannade till på Blomstertorget och köpte några höstblommor till balkonglådan. Som vanligt fanns det massor att välja på, Blomstertorget är verkligen det bästa stället att handla till trädgården på. Kom ihåg det till nästa gång ni ska ut och handla blommor. Köpte två Krysantemum och en Ljungblomma i en lila ton.


Murgrönan fick bo kvar i lådan.

Har inte varit på kollo på riktigt länge, har svängt förbi med bilen och kollat att allt är ok, men det var riktigt länge sedan jag var där och gjorde något vettigt. Vilket syntes när jag kom dit.....

Plockade upp massor av ruttna äpplen som låg i det höga gräset och klippte bort vissna blommor från pelagonerna. Klippte sedan gräset och snyggade till kanterna med trimmern. Genast såg det bättre ut!

Sedan tog jag tag och grävde upp en rabatt framför uteplatsen där jag planterade stockrosorna som jag köpte på torget för ett tag sedan. Hoppas nu bara dom hinner att rota sig så dom orkar komma upp i vår igen. Vad det är för färger har jag ingen aning om. En del säger att det har med PH-värdet på jorden vilken färg blommorna får. Vet inte om det stämmer, borde det inte i så fall vara så att alla stockrosor i en rabatt hade samma färg......


Har nu vintern att funder på vad jag ska plantera framför stockrosorna och vad
jag ska ta och göra med jasminen som jag klippte ner för en månad sedan.
Busken har fått en knäpp och skjuter skott som aldrig förr.
 

Här kommer några mer bilder på det som frodas på kolonin just nu!


Tre sorters gula blommor. Blomman längst till vänster heter gullris och är
bland det fulast jag vet. De andra två sorterna är riktigt fina, men vad dom
heter vet jag inte.



Den röda rubeckian fortsätter att blomma!


Rosen Peace som har blommat hela sommaren. Kan det vara benmjölet som
hjälper till? Var av namnet Peace.....jo den stod i vas under fredskonferansen 1945.
Det visste ni inte va.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fina dina blommor är o lådan blev ju kanon. Jättefint!

2009-08-23 @ 22:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0