Mina fina vänner!

I helgen har jag varit hos Anna och Johan i Vällingby eller närmare bestämt Råcksta! Tyvärr har jag inga bilder att visa eftersom kameran blinkade "inga batterier" innan den dog.

Jag och Ture tog bilen upp och var framme vid lunch på lördagen. Anna, Johan, Sten och Svea var på Ikea och handlade möbler till det nya sovrummet när vi kom fram, men Anna hade lagt ut nyckeln så det var bara för oss att gå in.
Solen gassade och det var riktigt varmt så när dom kom hem från shoppingturen tog vi och packade ihop oss och åkte och badade. Just det badet gjorde att jag tog mitt premiärdopp i svenskt vatten och tänker jag efter är det riktigt illa att inte ha badat förrens i början av august..... 

På kvällen kom Åsa och Henke, med sina tjejer Lisa och Hanna och grillade. Anna och Johan har sedan två somrar sedan ett stort härlig trädäck med en stor seglarduk uppspänd över som vi satt och åt under.
Lille Ture var helt trollbunden av de andra barnen. Mest intresserad var han av Sten, som har blivit en rikitigt stor och cool kille, men som vanligt är inte stora killar intresserade av småglin. Som tur va tyckte Svea att Ture var mysig och snäll som hon är gav honom saker och lekte med honom. Den "näst bästa" dög bra åt Ture.

När Åsa och Henke åkte hem föreslog jag att vi skulle öppna en flaska vin till och Johan var inte svår att övertala. Tänk vilka fina vänner jag har i Anna och Johan. Nästa gång hoppas jag Pelle kan följa med den här gången var han i Jönköping och hälsade på en kompis.


Anna och Johan bjöd mig och två av deras kompisar som tack för att vi hade
hjälpt till med deras bröllop. Januari 2004. Anna väntar Sten som kom
månaden efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0