Min lille vän är genomförkyld!

Efter en flaska välling vid 5-tiden somnade Ture om och vi vaknade klockan 9, vilket jag är mer än nöjd med.
När Pelle, kors i taket, erbjöd sig frivilligt att följa med till kollo så var jag snabb med att packa ihop och vi stuvade in oss i bilen och åkte iväg. 

Pelle matade och tog hand om Ture så att jag kunde rensade bort ogräset utanför staketet.
För precis ett år sedan grävde pappa och jag bort allt grus under och framför staketet och la tryckt virke som avgränsare mellan gräsmatta och grus. Innan vi la på gruset igen täckte vi med svart vävd markduk i tjock plast. Resultatet blev att det inte kommer upp så mycket ogräs och det som kommer upp är väldigt lätt att dra upp. Något jag verkligen rekommenderar!


Snart är det slut på att äta ute....


Tyvärr var Ture inte på något strålande humör, han har åkt på en förkylning och nyser och snorar som bara den, så efter ett tag tog Pelle bilen hem och jag och Ture promenerade hem. Nu hoppas jag bara på att förkylningen inte sätter sig på luftrören och att vi måste ta en sväng via sjukhuset. Hoppas, hoppas en snorig näsa räcker!

På eftemiddagen åkt vi ut till mormor och morfar i Tokarp och fikade. Vi eller, vi och vi, Ture var efterlängtad och blev genast på bättre humör när vi kom dit. Efter en fika satt vi i köket och pratade. Morfar och Ture tog även en sväng i garaget och kollade lite på "killgrejorna".
Kanske man ska ta och ställa sig i kö på det där dagiset med genusfrågan som inriktning så att man får en "mjuk" kille och ingen kaxig brötig en.....


Kommentarer
Postat av: Sara

http://aklejatrend.blogg.se/



Kanske att det är en blogg för di!!

Syns vi på torsdag?

Hoppas!

Kram

S

2009-08-25 @ 22:43:07
URL: http://sarahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0