Målning inomhus.

Idag har jag varit inomhus trots det fina vädret. Började igår att måla om Tures blivande rum. Trodde jag skulle bli klar men det tog visst längre tid än vad jag trodde att måla om mörkt röda och grå väggar till vitt. (En tidigare hyresgästs färgval).
Hur som helst blev det fint och på fredag kommer Tures farfar Tommy och sätter upp en jättefin 60-tals tapet med söta djur på. Tapeten är beställd från www.interior1900.se , en sida jag verkligen kan rekommendera. Det finns massor fint!

Förmodligen blir det en tur ut till kolonin imorgon, har inte varit där på ett par dagar nu så det kliar rejält i fingrarna. Tänkte ta en bild på mina betongrör, som jag grävde ner på påskdagen. Tanken är att jag ska odla kryddor i rören. Förstår om detta låter lite märkligt men ni förstår när ni ser.....

Imorgon kl 21.00 så kommer iaf jag att slå på TV4 + och titta på Tinas trädgård. Tycker att första avsnittet var helt ok, förutom en helt menlös del av programmet där två ungar fick plantera frön, men det skulle väl vara gulligt...
Detta program verkar  i alla fall vara lite mer informativt än TV4 +:s förra trädgårdsprogram "Koloniträdgården Iris" som var mer som en dokusåpa för pensionärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0