Måndag på kollo...

Hade en slapp morgon och myste med Ture i sängen framför Top Model! Packade sedan ihop oss och rullade iväg med Ture till Emmalund och kolonin.

Tanken var att jag skulle måla klart reglarna på uteplatsens tak, men eftersom Ture var vaken och höll låda gick inte det. Får se till att ragga upp någon barnvakt innan jag drar igång med målningen :-)

Istället sådde jag storbladig persilja och morötter i en av pallkragarna. Det ska bli spännande att se om det kommer upp något, fröna gick nämligen ut september 08. 
Litar dock inte helt på det varma vädret så jag la över fiberduk som skydd mot frost.



På väg hem från kolonin stannade jag till på blomstertorget. Köpte 4 st kryddor för 100 kr, samt en bra sekatör
från Weibulls för bara 25 kr. Kom även ihåg att köpa sallad och ruccolafrön som ska ner i den andra pallkragen.



Har inte odlat kryddor tidigare på kollo så det ska bli spännande att se vad det blir av det hela. Köpte en basilika, en oregano och 2 stycken timjan. Blir härligt när grillsäsongen drar igång att kunna hacka ner färska kryddor och blanda med lite olja och sedan marinera köttet i.

Imorgon ska jag gå en sväng på stan med min mamma Ann-Catrin och sedan ska hon vara barnvakt åt Ture medans jag ligger hos tandläkaren och lagar en tand som jag har bitit av. Usch va trist att lägga pengar på tandläkaren!!!
Men på onsdag är det dags igen, då blir det att plantera kryddor på kollo. LÄNGTAR REDAN...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0