Ännu en ...

Ännu en solig och varm dag, tänk att april har varit en sådan kanonmånad vädermässigt.


Tog och stuvade ner Ture i vagnen och promenerade ut till Emmalund på förmiddagen. På vägen ut plockade vi upp min vän Linda och hennes lilla tjej Ellen som snart är 9 månader.

När vi kom ut upptäckte jag att vattnet var påslaget och passade då på att vattna hallonen som jag för ett par dagar sedan rensade bort ogräs från och samtidigt gödslade med benmjöl. På så sätt kunde benmjölet sjunka ner i jorden och ge näring till hallonen. På min koloni finns två sorters hallon, Preussen och Asker, som båda ger söta o goda bär.

Passade även på att ta en bild på mina betongrör som jag ska odla kryddor i.



Tog även en bild på gräslöken som växer för fullt!



Nu hinner jag inte, men imorgon ska jag ta och skriva om varför benmjölet är ett sådant bra gödsel.

Kom nu ihåg att slå på tv 4+ kl 21!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0