Kryddor

Även denna dag sken solen när jag packade ihop Ture och mig själv och gick ut till kollo.  På plats var redan Lasse, farmors särbo, och vi tog en fika i vårsolen. Tulpanerna som jag satte i höstas hade slagit ut och var jättefina.


Bakom tulpanerna skymtar pionen som är på god väg.

Efter fikan fick jag tid, då Ture snusade i vagnen, att plantera ut kryddorna. Hann även med att få ner sallad och ruccolafröna i en av pallkragarna. Är barn trots allt inte sötast när de sover :-)......


Oregano, basilika och timjan.

Nähe, dags att ta fram dammsugaren och köra en sväng, ikväll kommer svärmor på besök!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du lagt ut så mycket fina bilder! Väldigt fina tulpaner. Kul att se att du använder "Betong som hobby" hälsar Magnus.

2009-04-29 @ 20:42:56
Postat av: Anonym

Ja du ser, du skulle aldrig skrattat åt min bok "Betong som hoppy"

2009-04-30 @ 07:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0