Installation av el är på g....

Idag är det söndag och jag och min lilla familj har varit i Vadstena och ätit lunch. Skulle åka till ladugård 206 men dom öppnade inte förrens nästa helg. Men den som väntar på något gott.....

Igår lördag tog jag och Ture bilen ut till kollo. När vi kom fram var pappa och Tommy, som stod för grävmaskinen, redan på plats och hade satt igång med grävandet.
Det var fantastiskt skönt att pappa hade fixat en grävmaskin, för att gräva för hand hade varit  näst intill omöjligt.

Pappa gräver för elkabeln....


Eftersom jag inte kunde hjälpa till med kabelprojektet passade jag på att klippa gräset, rensa i rabatterna och tvätta av altangolvet och plocka fram trädgårdsmöblerna.

I veckan som kommer ska jag se till att måla klart uteplatsen samt flytta några av perennerna som sitter för tätt i rabatten. Såg i tidningen att flera blomsterhandlare hade fått klart sina uteavdelningar! Ser verkligen fram mot att få åka ut och handla lite nya blommor. 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Va mysigt ni har det!! Skönt att ha nåt att fylla dagarna med, även om det inte har varit ett problem tidigare. ;)

Skulle vara trevligt att komma och hälsa på i lilla lotten!



Ta hand om er!

S

2009-04-27 @ 16:33:34
URL: http://sarahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0