Emmalund, Äppelvägen 122

Idag blir det inget besök på Äppelvägen 122.  Istället sitter jag framför datorn och kollar gamla bilder från kollo. Tänkte dela med mig av bilder på hur det såg ut när jag i Augusti 2006 blev med koloni.
 







Mycket har blivit gjort sedan dess! Min käre far Christer har varit min största hjälp och det är han som har kommit med de mest galna ideér, som tex att vända på huset! Man kan verkligen inte kalla min pappa för arbetsskygg!

Sedan dess har  han hjälp mig med att bygga staket, snickra en fin grind, bygga altan med tak, lägga plattor till den nya ingången och mycket annat.
Jag har även fått hjälp av min mosters och hennes man Stig med att fälla tre stora träd.

Själv har jag grävt upp massor av gamla vinbärsbuskar, flyttat två hallonhäckar, sått gräs, planterat rosor, målat och fixat 6 st pallkragar till odlingsbäddar, och mycket mer.

Som sagt, mycket har gjorts sedan den 1:e Augusti 2006, men det finns fortfarande tusen projekt kvar......men det är väl som man säger; en trådgård blir aldrig färdig!


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra jobbat Jenny!! Framförallt med nya bloggintresset men såklart med kolonin också! Du är ju helt klart fru Waernérs stora inspirations- och kunskapskälla när det gäller trädgård! Så, nu har jag även din blogg att ha koll på (förutom Pernillas:-)) Kram Sara

2009-04-13 @ 18:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0