Barista

Idag har jag varit och lunchat tillsammans med Ture och mamma på stan. Vi gick till Barista i Linköping och åt god kycklingsallad . När vi stod och läste på menyn såg jag en skylt där det stod att man kunde ta med sig gammal kaffesump och använda som gödning.....Otroligt smart idé!

Kommer ihåg när jag var liten och var hos min farmor på kollo så kastade hon alltid ut kaffesumpen på rosbuskarna.

Bra, miljövänligt och billigt tips på gödning är att spara kaffesump och luckra upp jorden och blanda ner kaffesumpen.
Eller om man fikar på Barista kan man ju alltid ta en påse sump där!

Så här säger ägarna till Barista;
- Vi skänker till de kunder som vill, små påsar med överbliven kaffesump så att de kan ta med hem och göda sina
växter. Det bidrar till att minska våra sopor och förhoppningsvis användandet av konstgjord krukväxtnäring. Det är bara ett litet bidrag men alltid något.



Så sant så sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0